måndag 10 mars 2008

Syrefri utmattande utbildning, trädgårdpyssel och tropiska val

Just nu är jag så trött att jag skulle kunna sova ståendes och därför ska jag snart ta och krypa till kojs. Det har varit en ovanligt tråkig utbildningsdag på jobbet idag där jag suttit i en kvav aula hela dagen och tänkt på allt jag ska göra när jag kommit hem. (Jag saknar verkligen en stickning när man sitter och lyssnar sådär, men jag tror inte att jag skulle ligga speciellt bra till hos min chef om jag stickade på arbetstid så därför avstår jag trots att jag är väldigt kapabel till att både sticka och lyssna samtidigt.)
Väl hemma kröp vi upp i soffan en stund och somnade givetvis. :) När vi väl vaknade åt vi kvällsmat och sedan dess har vi städat lite försiktigt. Ola har jagat katthårstussar med dammsugaren och jag har sorterat böcker och tidningar på kontoret, och den senaste timmen har vi sorterat upp och satt upp våra filmer i sin hylla i bokstavsordning. Hejåhå, Ola och Linda är ordningssamma! ;) Vadan detta plötsliga intresse för städning och ordningssamheter? Jo, vi får fint besök på söndag beståendes av Hampus, Malcolm, Camilo, Erika, Jens, Ulla-Stina och Jörgen och då är det kanske bäst att det ser skapligt ut. Dammsuga hade vi väl behövt göra ändå, utan att vi ska få besök, men sortera filmer är liiite överkurs för oss...

Igår söndag var vi ute och pysslade i trädgården för första gången i år! Vi klippte aldrig ner några perenner och krattade inga löv i höstas, så nu blev det lite frisering av perenner och lite lövbortbärning. Trädgårdspyssel är absolut det bästa som finns, det slår faktiskt nästan stickning! Nästan. Det var lite kallt och blåsigt (vilket gjorde att vi vid ett tillfälle fick jaga avklippta isoper över hela gatan) men ack så mysigt. Vi var även och köpte lite såjord, för nu är det hög tid för tomatfröna att få hoppa i jord.
Anna, jag har inte glömt att jag ska skicka frön till dig, jag bara inte fått min mulliga ända ur vagnen (är lite baktung)! :D De kommer i veckan.

Jag har precis skrivit ut mönstret till marsmönstret Tropicana i Stickameras Sockklubb, så nu återstår bara att rota fram lämpligt gran ur gömmorna. Jag kommer inte att ens fundera på att göra det alternativa marsmönstret med dominorutor, det är definitivt inte min grej, men de tropiska sockarna gillar jag skarpt. Det ska bli skoj att se om jag kan lära mig att göra en annan häl än den gamla vanliga. Dock tror jag att jag ska lägga upp 11 stycken extra maskor, jag tror att mina små men breda ankfossingar kan behöva det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaa frön vill jag ha! :) Jag ägnade hela helgen åt att småplocka och städa, men på söndag kväll kändes det ändå inte som jag hade fått nåt gjort, bra.. :p