lördag 8 mars 2008

Garn i bokform

Utomhus blommar krokusar i solskenet och här inomhus blommar tulpaner, påskliljor och en liten blandbukett.







Vi såg till och med en liten vilsekommen nässelfjäril ute idag. Den såg ut att frysa lite grann, hoppas att den åtminstonde hittade en krokus så att den fick något att äta.

Igår kom ett stort och trevligt paket från Bokus med posten innehållandes lite bokrea-böcker. Vi hade köpt massor av historieböcker och en och annan arkeologibok, men givetvis slank det med några stickböcker också. (Numera har Monza övertagit själva papplådan böckerna kom i, hon anser att den är en perfekt sovplats för små katter!)



På rea köptes det lilla häftet "The Knitting Problem-Solver" av Tish Lilie samt boken "Sticka Skuggmönster" av Vivian Höxbro. (Vivian är danska, så egentligen ska det vara ett danskt "ö", men jag orkar inte räkna ut hur jag ska få mitt tangentbord att göra ett sådant.) Som en liten hemlig bonus hade Ola beställt "The Knitter's Book of Yarn" av Clara Parkes till mig! Jag har ynkat om att att jag vill ha den i evigheter (men den är lite dyr) och här kom den utan att jag visste om det! Jag har börjat läsa lite smått i boken och jag gillar den verkligen; den är både roligt skriven, faktaspäckad och med smakfull layout och fina bilder. Just nu står kampen om om jag skall fortsätta läsa om cashmeregeten eller om jag ska sticka några mönsterrapporter på min Fågelögasjal (som helt klart börjar likna något vid det här laget).

1 kommentar:

Inger sa...

Trevligt med ett paket från Bocus,det fick jag också i veckan som gick.Den där sjalen har jag stickat två exemplar av.Kul stickning,när man väl kom in i den och såg hur det skulle se ut.