söndag 24 februari 2008

Finfina frön och tropiska val

Det har varit en avslappnad och skön söndag här ute på ön. Ola heter Mattias också (i andranamn), och ni som har koll på almanackan vet därmed att han har namnsdag idag. Tack vare detta har han fått frukost på sängen i morse och dessutom blivit allmänt bortskämd hela dagen! :) När vi var in till Nya Conditoriet i Borgholm för att köpa varsinn liten namnsdagsbakelse till eftermiddagsfikat såg jag en lapp om att det varje måndag är Stickkafé på ovanstående ställe. Det anordnas tydligen av damerna från Jacobssons, en affär här i Borgholm som säljer garn och underkläder. (Udda kombination!) Ett jätteskoj initiativ, jag hoppas verkligen att det kommer mycket folk. Måndagskvällar passar tyvärr illa för mig, jag börjar jobba tidigt och slutar oftast väldigt sent så jag är mest bara jättetrött då. Men kanske det passar någon måndag...



Dessa fina fröpåsar fick jag av Olas kusin Christel som tack för Williams mössa som jag stickade!

Åhh, jag längtar verkligen efter att få så några frön. Jag har tänkt att ta de lugnt på såfronten i år, vanligtvis brukar hela köket vara så fullt av sådder hela våren så att alla måltider måste intas i TV-rummet... Så i år blir det "bara" Christels frön. Bara. (Eller jo, jag funderar på att så lite spenatfrön också bara för att kunna skörda lite salladsgrönt på fönsterkarmen, men det är ju en HELT annan sak...) :)



Jag måste bara visa den här bilden också... Det är kanske lite svårt för en oinsatt att se, men det föreställer ett hav av tulpanlökar som stångar sig upp genom vår gräsmatta på framsidan. Vi satte dem där för några år sedan, och nu har de spridit sig ordentligt. Undras bara om det blir blommor också och inte bara blad?

Nu ska jag spurtsticka på min februarisocka. Jag såg precis att marsmönstret har kommit ut nu, och det är inte bara ett utan två mönster som man får välja mellan! Jag har redan bestämt mig! Det blir Tropicana från MagKnits för min del, jag formligen älskar den här typen av lite slingrande mönster. Dessutom har jag aldrig gjort en häl med korta varv innan så det ska bli intressant att pröva.

1 kommentar:

Inger sa...

Hej!Kul att hitta en bloggare från Öland.Får lite hemlängtan(kan man få det efter över 30 år på annan ort)när jag läser ditt inlägg.Får nog se till att åka hem och hälsa på snart och gärna bli kvar en måndagskväll.