lördag 23 februari 2008

Inlägg 101

Ooooh, förra inlägget var inlägg nr 100! Jag såg det inte förrän nu, vilket gör detta inlägg nr 101! Förra inlägget var så långt att jag glömde en del av det som jag tänkte ha med... (Speciellt eftersom jag beklagade mig så över mina fiskar.) Så här kommer det.

Givetvis gosade vi med Hampus när vi var i Ovesholm. :) Såhär söt är han nu, ca 2 veckor gammal...



Hampus fick en liten Kalikå-speldosemobil av oss, en röd liten höna med svarta prickar som spelar en pinglig liten melodi som man kan hänga över sängen eller skötbordet. Jag älskar Kalikå´s mjukdjur, de är så söta och fantasifulla. De är roliga att sy själv också, jag har tidigare gjort ett par bedårande tvestjärtar (!).

Våren har kommit långt trots att det bara är i slutet av februari. Jag var ute en runda i trädgården idag och kikade på allt som spirar (om jag är en stor garnnörd är jag en ännu större trädgårdsnörd!) och gror. Krokusarna blommar som galningar, tulpanerna sticker upp i alla rabatter liksom narcisserna, brännässlorna (jepp, jag har sådana i rabatterna helt frivilligt för att få extra mycket fjärilar i trädgården - dock var det Ola som fick offra sina fingrar och gräva upp plantan!) spirar och höstastrar och pioner sticker upp med blad respektive stora knoppar.


Snödroppar och krokusar och någon liten bellis



Vårpigga krokusar




Spirande små brännässlor



Pionen har stora, bulliga knoppar strax ovan jord


Jag hoppas verkligen att det inte kommer mer snö...

Till sist, ett litet vintips! Ikväll har vi testat Saltå Kvarns ekologiskt odlade rödvin. Mycket gott, det har en liten touch av svarta vinbär både i doft och smak. Givetvis är etiketten på flaskan lika snygg som förpackningen hos alla Saltå Kvarn-produkter.

Inga kommentarer: