tisdag 7 juli 2009

Kök-stök

Vi håller på att byta vitvaror i köket här hemma. Eller vi och vi... Jag har hittills varit ganska passiv. Ola har varit betydligt mer aktiv, men den som har varit mest aktiv är Olas pappa. Det börjar likna något nu... Själv har jag tittat på, kommit med glada tillrop och letat reda på en och annan förkommen spik och borr emellanåt. Men mest har jag stickat på kiltsocka nr 2, och det har resultat. Nu är hela långa benet klart och hälen sitter där den ska. Imorgon ska jag spurtsticka foten och sen kan de snärja sig kring Jens ben när han spelar basTivolirock på lördag den 11/7! (Ärligt talat, jag vet inte hur intelligent det är att dra på sig tjocka ullsockor mitt i varma juli, men en kilt kräver kiltsockor, så är det!) :)

Nej, nu ska jag fundera lite på vad min babyalpacka och bomull från tidigare inlägg ska förvandlas till...

2 kommentarer:

Ansi sa...

Ska bli kul att se hur det blir när det är klart. :)

Linda sa...

Det tycker jag med. Just nu är vi inne i den delen av arbetet när allt bara är stökigt...