måndag 13 juli 2009

I regnbågens flesta färger

Idag blev det ännu en sväng till Helylle, och givetvis resulterade det i garninköp. :)



Två nystan vit Fabel från Garnstudio avsedda att användas till Polly Jean. Jag har varit lite velig med vilken färg jag velat sticka mina Pollysar i, men ett par helt vita sockor verkar inte helt fel. Dessutom kan det passa till mönstret tror jag.









Och så två härliga härvor bomullsgarn från Regnbågens Textilverkstad. De ska bli Knyttprojekt A.2 så småningom. Jag använde ju samma garn till A.1, men då i enfärgat olivgrönt. Dessa härvor är flerfärgade men har exakt samma olivgröna färg som en av färgerna! Jag tror att det kan bli fint... Det ska bli mysigt att sticka med det här garnet, det är så härligt och mjukt! Att garnet är ekologiskt odlat och miljövänligt färgat är också mer än bra.

1 kommentar:

Inger sa...

Regnbågsgarnet är bara så härligt.Har några härvor liggandes i väntan på att bli något.