torsdag 3 april 2014

Stick-å-meter 2014: Mars

Och jag trodde att förra veckan skulle bli mer slöjdig... Det blev den inte, och det har heller inte den här veckan varit såhär långt. Jag har mest jobbat mycket och varit trött. Några varv på min tröja har det blivit, men mest har jag spunnit vidare på shetlandsullen jag fått av snälla U. Jag har bara lite kvar nu, och sedan ska jag tvinna. Jag är otroligt nöjd med det entrådiga garnet, det är ganska jämt spunnet och det ska bli kul att planera vad jag sedan ska sticka av det!

Mars månads stick-å-meter siffror ser ut som följer:

Antal stickade gram: 182 gr.
Antal stickade meter: 1033 m.

Det är min Senapsfrösjal (aka First Fall Mystery Shawl) som är ansvarig för de sifforna. Undrar om jag kommer att kunna sticka klart min Flowing Lines-tröja under april? Kanske... :) Om jag sätter lite fart vill säga.

Någon kanske undrar varför jag inte räknar ingående garn i min Stick-å-meter, som en in-ut-ekvation. Nja, jag är inte riktigt intresserad av det för tillfället, jag tycker mest det är kul att se hur många meter garn som stickas upp, inte hur många som kommer in (eftersom jag inte har så väldans mycket garn och inte känner för att behöva minska lagret drastiskt såsom många stickerskor verkar göra). Kanske startar jag en Spinn-å-meter när jag har kommit igång med spinnandet ordentligt, för att se hur många meter jag spinner också, bara för att det är lite skoj.

1 kommentar:

KatarinaZA sa...

Oj, vad många meter!