lördag 1 maj 2010

Inget stickat, lite stickat, stickplaner

Ojojoj, nu var det länge sen det skrevs ett inlägg här, men så blir det ibland. Jag har inte stickat alltför mycket heller (förrän igår), istället har jag jobbat, jobbat, haft ont i huvudet, jobbat lite till, sovit, stressat lite, haft ont i huvudet och jobbat mer. Just nu är jag lite chockad över att det redan är 1 maj, sist jag kikade i almanackan var det mars typ... :) Tiden går fort ibland! (Trots att det är 1 maj idag, och fullständigt förbjudet att utföra någon form av arbete, så är Ola satt i arbete. Dock inte av mig utan av sin kära kusin som ska grundmåla sitt hus och behövde hjälp. Det betyder bara att jag inte får den traditionsenliga 1 maj-glassen i Simrishamn idag, och det grämer mig!) :)

Men igår stickade jag lite försiktigt och det var mysigt! Jag åstadkom en fin liten häl på min andra mars-sockklubbssocka och så stickade jag ett par provlappar. Jag har varit sugen på att sticka en Buttercup-topp ända sen förra sommaren, och jag har haft garn hemma till stickningen ända sen dess också, men det har inte blivit av att sätta igång förrän nu. Igår provstickade jag ett par lappar och har nu bestämt mig för stickstorlek, och så fort tvättmaskinen har centrifugerat klart och jag hängt upp tvätten ska jag åka in till Helylle och köpa mig en sprillans ny rundsticka. Mer info om och bild på min blivande Smörblomstopp kommer så fort jag har startat på den. :)

Inga kommentarer: