onsdag 5 maj 2010

En smörblomma i knopp

Ett stycke 3 mm rundsticka är införskaffad!



Dock inte på Helylle som tänkt (eftersom det givetvis var stängt då jag var där på 1 maj, virr-Linda), utan i eftermiddags på Systrarna i Nybro. Jag har aldrig sett det här märket (Bärengarne) på rundstickor innan, men den fungerar bra så till vida att garnet lätt tar sig över skarven mellan kabel och sticka. Givetvis kunde jag inte vänta länge med att lägga upp...



...till en Buttercup! Så nu är min Smörblommetopp på gång, dock inte i solgult utan i fint grönt Muskat från Garnstudio. Jag har läst många onda utgjutelser om just Muskat de senaste veckorna, bland annat ska det splitta sig väldigt mycket. Jag har hittills inte märkt av det så mycket på det lilla jag har stickat, men det kanske kommer. :) Hittills har jag mest bara beundrat den fina färgen och glansen hos garnet.

För ett tag sedan köpte jag ju en röd Zauberball-boll... Nu vet jag precis hur jag vill att min smala halsduk ska se ut. :)

2 kommentarer:

Garntrollet sa...

Vilken fin färg. Jag tyckte att Muskat splittade sig när jag virkade med det. Men inte så mycket att jag skulle avstå att göra om det :-)

Jag kan rekommendera att göra den modifierade halskanten (version B?), eftersom den är lite mindre än originalet. Den blir väldigt vid i halsen ändå.

BumbleVee sa...

beautiful kitty face