tisdag 6 maj 2008

Resårmudd med mera

Medan Ola i eftermiddagas slet med att klippa gräsmattan med vår väldigt slöa handjagare promenerade jag och Monza runt i trädgården och läste sockmönster respektive åt gräs. (Ja, jag skäms nästan lite att jag inte hjälpte honom, hihi!) När jag kom in svängde jag ihop det här...



Än så länge är detta lilla sockembryo bara en resår och två mönstervarv långt, men när det blir en stor socka ska den bli en av två Slippery Socks (Stickameras Sockklubbs aprilmönster). Jag stickar den i vinrött Regia Silk, det känns mjukmjukmjuuuuukt och lyxigt. :)

Opal har hjälpt mig att sticka genom att ligga på mitt anteckningsblock och tugga på min blyertspenna, och det är tydligen ganska jobbigt för till sist somnade hon bland kuddar, fårfällar, filtar, block och pennor...



Katter! :)

Ikväll måste ni kolla på Vetenskapsmagasinet på SVT2 kl 21:30. Idag visar de arkeologiska utgrävningar från våra jobbarkompisars trädgård! Det är inte alla som hittar en ur-ko på sin tomt, själv har jag bara ölandsstensflis i massor...

Inga kommentarer: