onsdag 21 maj 2008

Nödvändiga stickprylar, lite gnäll och nydöpingar

Den här veckan har gått väldigt sakta och vi har nästan jobbat 12 timmar varje dag, kanske är det därför som tiden sniglat sig fram. De som avundsjukt suckar över att lärare har sååå lång sommarsemester har aldrig insett att vi 1) jobbar in varenda minut vi är lediga extra under sommaren och 2) under maj månad gör tre månaders jobb under en månad och det med lätt hysteriska elever. Konsensus: maj i skolans värld är inte kul. Men snart är det över, snart är det semester! :)

Helgen bjöd på kallt med soligt väder och dop av lille Hampus i Träne Kyrka utanför Kristianstad. Han såg ut som en liten gräddbakelse i sin dopklänning och det hela var väl som de flesta kyrkliga tillställningar är; lite mysigt, lite tillkämpat och lite irriterande. Efteråt var det mottagning i ett festrestaurerat stall på Ovesholms Slott, väldigt trevligt.


Huvudpersonen himself



I Ovesholmssjön finns det mycket grodyngel...



...och de är spännande att kika på tycker William!


Igår slog jag mig lös på en förpackning avmaskningsnålar för 19,90 kr!



Det kan tyckas vara en onödig stickpryl, men jag har många gånger saknat just avmaskningsnålar och de var ju faktiskt inte särdeles dyra...
Som ni säkerligen anat efter mitt gnäll om långa arbetsdagar i början av detta inlägg så har jag inte hunnit sticka så mycket den här veckan. Min Fågelögasjal blir väldigt sakta längre och längre och om några få varv nu är det dags för avmaskning! :)

Inga kommentarer: