tisdag 27 maj 2008

Pinnig pippi

Vi har varit tjänstlediga idag för att besiktiga torpet i Venestad. Det gick bra, även om besiktningsmannen hittade ett och annat som man kanske inte hade hoppats på, men det är ju i och för sig säljarens problem. Jag får skriva mer om det en annan gång, nu är jag väldigt mycket för trött för långa detaljerade inlägg.



Om ni undrar vad en garngalning ger sin söta mamma på morsdag så fick min Mimmi ett litet virk-kit från Pinn. Ni vet, Garnkorgen har sålt sådana ett bra tag och jag tyckte verkligen att Mimmi behöver en lite blåaktig pingvinportmonnä. :) Jag är så kass på att virka, jag vet inte riktigt hur man gör, men det jag fuskar fram ser rätt ut, men jag spänner handen så till den milda grad när jag virkar att hela jag blir spänd och jag lutar - därför undviker jag att virka om jag inte måste, men Mimmi är fena på det och jag tror hennes lilla pippi kommer att bli bedårande. :)

Inga kommentarer: