torsdag 29 maj 2008

Avmaskat

Jippi!!! Jag har precis maskat av min Fågelögasjal! Det har varit rolig stickning, även om den har varit en ganska seg sak under de sista långa mönsterrapporterna. Den är jättefin ska ni tro och jag är väldigt mallig! :) Imorgon ska jag gå och köpa fler nålar, annars kommer jag inte att ha tillräckligt många för att kunna sträcka ut den. Imorgon får jag också tillgång till gästsängen igen (det har varit en Fender-besöks-vecka här), så då blir det bad-dax för nystickade sjalar. Bilder på underverket kommer så snart den är platt och fin!

Vad ska jag då sticka härnäst? Jo, jag har följande som jag ännu inte har avslutat:
- Först och främt: Mitt hemliga lingarnsprojekt. Jag tröttnade lite på det ett tag, men nu är jag lite sugen på att slutföra det för att kunna ge det till personen som ska få det.
- Olas andra Uptown Boot Sock. Den är ännu inte ens påbörjad, men den första ligger i socklådan och ser fin ut. Den var kul att sticka, men jag har bara inte hunnit med att påbörja den andra.
- Mina mysigt vinröda Slippery Socks i Regia Silk. Ack, så mysigt garn och härligt mönster, men tidskrävande. Sockorna är dock värda tiden, de blir fantastiskt snygga!
- Juno Regina!!! Jag har gått med i Stickameras Juno-KAL, men ännu inte börjat sticka. Juno blir nog min semesterstickning mellan packandet av flyttkartonger.

Sen har jag ett gäng med idéer på vad jag vill göra också (men som jag inte påbörjat i någon form), bland annat ytterligare sjal som jag har suttit och klurat på när jag åt lunch på jobbet idag, en YlloTyll-lingarnsstickning och givetvis de Sockklubbssockor jag ännu inte hunnit med. Men, just nu känns det som väldigt långt borta. :)

På lördag ska vi åka till Öland Djurpark för första gången (vi har bott på Öland i snart fyra år) eftersom vi är ditbjudna av Christel, Henrik och William. Christel ska inte fira sin 30-årsdag med tjocka släkten och har därför hyrt en safaristuga i djurparken för att gömma sig. Vi får hoppas att lejonen och sebrorna inte är hungriga.

3 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Ser fram emot bild på Birds eye-sjalen!
Min Juno Regina har blivit förpassad till längst ner i stickkorgen..... Raksträckan är ingé kul. Den får ligga där ett tag innan jag bestämmer om den ska få växa eller repas upp...

Emmas dagar sa...

Tack för tips!:-)

Anonym sa...

Jag vill också åka till djurparken! Fota, fota, fota!