fredag 30 november 2007

Lunchgarn

Igår på lunchen var jag till Mariannes Garnbod i Kalmar och shoppade dessa små sötnosar...



Tre nystan väldigt mjuk alpacka från Schachenmayr som skall förvandlas till en varm julklapp till någon jag känner. :) Mer säger jag inte!
Annars går det bra på julklappsstickningsfronten. Projekt 1 är till 50% klart, och projekt 2a är till 98% klart. Projekt 2b tros även det nå 98%-status imorgon kväll, och som ni ser, projekt 3 är fortfarande i nystanform. Sen har jag tankar på ett projekt 4 också, men vi får se hur mycket som hinns med.



Nu blommar min vitgröna amaryllis, Limona. Den är härligt krispigt vit med lite gröna strimmor, men också en och annan rosa strimma finns kvar. Sen jag bytte gardinerna här i köket ser det nästan ut som om jag har tänkt när jag inrett (nej, det brukar jag vanligtvis inte göra nämnvärt mycket); Limona matchar sin kruka som matchar mina grönvita gardiner som till och med matchar en annan kruka i samma fönster...

Imorgon är det fredag och då ska vi sätta upp adventspyntet, men än så länge så är det torsdag. Och vad är då torsdag för dag? DISCODAG! Därför avslutar vi med lite äkta fjälldisco.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men.. skulle inte du inte köpa mer garn tyckte jag du skrev i förra inlägget..? :P

Jag skulle vilja ha ett par såna där benvärmare, det ser så varmt och skönt ut, kan du sno ihop ett par såna till imorron? :P

Linda sa...

Haha, nej, det skulle jag ju inte.
Men sen kom jag ju på en stickad julklapp till, och då hade jag inget passande garn. Så är det alltid... :) Jag stickar gärna ett par benvärmare åt dig, men jag är inte så snabb så det tar nog mer än ett dygn...