torsdag 8 november 2007

Bröderna Marklund

Nu när det är november och alltså finns det något som man bara får göra efter den första denna månad och innan jul, nämligen titta på Pistvakt! Ni minns väl den oförglömliga TV-serien och filmen om bröderna Marklund, men fantastisk musik av Weeping Willows? Om inte; köp, köp, köp! (Alternativ för snåljåpar; lyssna på introt nedan.) Vi har som tradition här hemma att alltid kolla på Pistvakt när det börjar närma sig vintern för att komma i rätt stämning.



Är inte detta vinterstämning så vet jag inte!

Häromdagen upptäckte jag online-månads-stickmagasinet MagKnits. De har massor av söta och sympatiska modeller, just nu är jag mest sugen på att sticka mössan Odessa, dock utan pärlor. Jag vet inte om jag är förtjust i pärlor på stickat, det är säkert fint på andra, men själv är jag inte prinsesstypen direkt... (Det kan min söta lilla mamma intyga, jag har alltid varit mer av en byrå i en porslinsaffär-typen...) ;) Sen skulle jag givetvis aldrig ha tålamod att trä upp alla pärlorna på garnet heller, så även om jag mot förmodan skulle gilla att bära pärlstickat så skulle jag troligtvis aldrig åstadkomma något sådant själv. Gott om tålamod har jag vanligtvis ganska ont om, även om jag faktiskt har betydligt mer tålamod än vad jag någonsin trodde att jag kunde ha (ialla fall på jobbet)...

Inga kommentarer: