lördag 24 november 2007

Lördagsmys

Ahhh, äntligen lördag! Nu är klockan halv ett och vi har precis ätit frukost. Om en stund kanske det blir dags att göra något vettigt (som att tvätta fönstrena) men det finns ju ingen anledning till stress... :)

Nästa helg är det tajm att adventspynta, det ska bli så mysigt. Adventsstakarna brukar inte vara något större bekymmer att sätta upp, däremot så har vi två pappersstjärnor av modell större som brukar kräva en smärre brottningsmatch för att komma på plats. Men de är grymt snygga stjärnorna, en i rött och en i vitt. Nästa lördag ska vi även träffa Anna och hennes Knatte för en liten adventsfika inne i Kalmar. Då kanske man kan leta reda på någon liten julklapp också?

Apropå julklappar så går julklappsstickningarna framåt, om än lite sakta. Jag misstänker att jag får speeda upp processen lite om det ska bli klappar till årets jul... ;) Idag ska jag räkna in nystanen till ett visst projekt för att se om garnet räcker eller ej, men jag misstänker att jag måste beställa ett par nystan till.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Knärten!

Linda sa...

Frrpf-fniss!

Anonym sa...

Fika!! :D

Titta Linda, jag har en ny blogg :)