torsdag 10 mars 2016

Senaste tidens stickning

Det kanske är svårt att tro att jag faktiskt stickar, eftersom det är så tyst här. Jo, jag stickar! Och spinner. I lördags gav jag bort den senaste tidens stickning till syskonen B; tre mössor, en sjal och ett par muddar. Och Olas islandströja fortskrider sakta men säkert. Dessutom! Det finns bild på alla de färdigstickade plaggen. ;) Dock har jag inte lagt in bilderna i datorn ännu, men det kommer.

Det jag nog gör mest just nu är att längta efter att få så grönsaksfrön. Under ett par säsonger har min köksträdgård legat lite dvala, eftersom andra projekt tagit mycket tid, men nu är jag nästan orimligt trädgårdspepp. Jag har redan sått tomater och kronärtskocka inne, men till helgen ska jag försöka få ner både rotkörvel (som vill ha det lite kallt för att gro) och lite spenatfrön för tidig skörd ute. Undrar om jag vågar mig på några sallatsfrön också? Odlar du något spännande i år?

Inga kommentarer: