lördag 14 februari 2015

Lila gånger två

Hela veckan har jag sportat mina nya twistade resårhalvvantar i satsumasfärgat garn, men de har ännu inte hamnat på bild. Jag får väl råda bot på det imorgon tänker jag. De är väldigt sköna, precis som originalet. Ett par gånger under veckan har jag även pendelstickat på ett par sockor i lila toner i självrandande Opalgarn.



På första sockan återstår nu foten. Det blir vanliga slätstickade sockor, det passar bäst till den här typen av grylliga graner. Min sockstickning matchas idag av mina tulpaner, som är överlevare från förra veckan. Ickx har ätit lite på dem, så de på bilden är överlevare i dubbel bemärkelse (dvs de är varken uppätna eller nedvissnade).



Ickx älskar tulpaner, tyvärr. Monzas nya förälskelse i krukväxtväg är en hängsparris jag köpte häromdagen. Hon har betat friskt på den sedan jag tog hem den, och dessutom trampat i mina tomatsådder. (Lyckligtvis är varken hängsparris eller tulpaner giftiga.) Har jag sagt att jag tycker om mina små kattfjantar nästan jämt? ;)

Inga kommentarer: