tisdag 3 december 2013

Stickar fastän det inte syns

Åh nej, jag har inte försvunnit från jordens yta. Jag har bara absorberats av omständigheter som gjort att jag har bloggat väldigt lite; t ex sena kvällar, långsamma tåg, hemliga stickningar och allmän trötthet. Jag stickar för fullt på julklappsstickningarna, och har därför inte så mycket att visa i bild, men det kommer, det kommer! :) När jag har färdigställt julklappar har jag gjort tidsinställda inlägg som kommer att poppa upp här sent på julaftonskvällen och visa vad jag har ägnat mig åt under november och december.

December ja. Mysmånaden över de andra! Vi har redan klarat av det årliga besöket på Djurröds julmarknad (förra helgen) och är i full planering inför Olas släkts julfest (kommande helg) och utöver det så myser vi för fullt i adventsstakens sken. Det återstår visserligen en hel del pyssel innan det är jul, men å andra sidan är det ett bra tag tills dess också. Nej, nu ska jag ta och fortsätta julklappssticka!

Inga kommentarer: