måndag 30 december 2013

Julafton och därefter

Så till sist blev det ju ändå jul ändå efter en decembermånad som gått alldeles för fort.


Allt pynt kom på plats...


...julblommorna blommade...


...jultomten knackade på fönstret...


...och jag fick stickrelaterade klappar även i år! 5 härvor juligt rött ullgarn (vars färg givetvis inte stämmer på bilden) från Kampes och Birgitta Forslunds fantastiska bok Älskade kofta. Jag tror att Kampesgarnet ska få bli en Poetkofta från boken.

Mellandagarna har såhär långt varit väldigt stilla (väldigt skönt och välbehövligt) och jag har småpysslat lite med att färdigställa de stickade klappar som ska delas ut på nyårsdagen. Givetvis tänker jag inte visa dem ännu, men såhär såg högen med avklippta trådar ut efter att jag fäst dem alla...

3 kommentarer:

Ulricha sa...

Fin-fint julpynt! Och superfin bild på julrosen (...) tror jag att det är :-) Jag har lyckats ta kål på så många att jag tyvärr inte köper dem längre.

I fredags var jag på hugget när det gäller På spåret! Ett land (det stora, jag vet inte om du sett programmet än, kanske inte ska skriva svaren) gissade jag redan vid middagen, tidigare på em. :-) Och låtarna för svenska staden tog jag båda innan musiken tagit en ton. Däremot hade jag aldrig hört talas om den svenska staden! Se där.

Gott Nytt År. Jag fick inte en enda stickrelaterad julklapp och hade konstigt nog inte önskat mig någon. Jag ska försöka använda upp de garner jag har. Jag är nästan helt återställt medan Peter fortfarande är dålig och prickig.

Ha en fin kväll, du och sambon och alla djuren.

Otaliga projekt sa...

Jag fick också den boken efter en hint till en tomte. Råkade därefter på en garnrea och köpte direkt garn till en Poetkofta. God fortsättning!

Manduzana stickar sa...

Vilka fina julklappar du fått! Jag fick också boken Älskade Kofta. Så mycket fint det finns i den!