söndag 22 december 2013

Hallå, december, var tog du vägen?!

Herrejistanes, vad december går fort i år! Jag hinner ju knappt med... Förrförra helgen släktfest, förra helgen barndop som förvandlades till bröllopsfest och den här helgen upptakt till julfirandet med massor av fix. Dessutom detta mixat med heltidsarbete och pendling så blir det lite mer än vad jag egentligen pallar med. Trots detta har det gått rätt bra med julklappsstickningarna. Av de tre som är tänkta att ges bort på julafton är två av tre klara. Den sista kommer jag inte hinna färdigställa tror jag, så det får bli en januarihemlis istället. Av de tre stickade klappar som ska ges bort på nyårsdagen så är de mestadels klara, det återstår några sista stickade detaljer och typ en miljon trådar att fästa. Två färdiga julklappsstickningar kommer alltså att magiskt uppenbara sig här genom tidsinställda blogginlägg på julaftons kväll, medan de tre sista får vänta till nyårsdagskvällen för att inte överraskningsmomentet ska bli förstört. Den sista får vi se när den kommer... Hursom, den sista som jag inte kommer att hinna sticka klar blir helt vansinnigt fin, och jag har fått ett nytt favoritstickmönster; fiskbensmönster!

Julfirandet ja... Hela torpet är julpyntat till tänderna och helt otroligt mysigt, min mamma Mimmi är nedkommen med tåget och vi har alla gått in i mentalt ledighetsläge. På julafton är det vi som står för julbord här hemma, så idag har vi griljerat skinka, gjort älgköttbullar, lagt in sill och varit till Kivik för att handla rökt fisk, grovbröd och sillinläggningar från Buhres, samt äppelprodukter från musteriet. Imorgon blir det mer matlagning och lite bak samt lite godisfix, och sen är vi äntligen klara för att gå in i den stora julslappheten. Skönt!

4 kommentarer:

KatarinaZA sa...

Det låter som om du/ni har läget under kontroll. Julmys i kubik i stugan! Jag njöt av att göra ingenting i fredags kväll och nu blir det ingen vila förrän på juldagen.

Önskar dig och de dina en riktigt GOD JUL!

Emmas dagar sa...

Det låter som ni får en mysig och god jul!
Ha en härlig julhelg!

annasaviga sa...

Håller med om att månaden bara försvunnit! Om två dagar är det jul och jag lever fortfarande i känslan av att det är November.
Men GOD JUL på dig!

Sunna sa...

visst går det fort, ha nu en riktigt fin jul och nyårshelg