söndag 24 juni 2012

Två nyfikna illrar?



Nej, det här är inte två nyfikna illernosar (för det är den association jag får när jag ser bilden), utan spetsarna på min nya 12 mm tjocka och 80 cm långa rundsticka. Den fick jag av Ola i namnsdagspresent (det var ju Linda-dagen för några dagar sedan), och bättre present kan man ju inte tänka sig som sticknörd! Nu svirrar huvudet av saker man kan sticka på en sådan tjock sticka...

Btw, min Shapeshifter Shrug (aka vampyrstickningen) är färdigstickad! Den blev inte klar till midsommar, men väl dagen efter midsommardagen. Nu återstår en tripp till knappaffären för att inhandla 12 matchande knappar i lämplig storlek innan den är helt användarvänlig.

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Tur att det var stickor och inte illrar du fick!

Ulricha sa...

Snyggt foto! Jag tycker att det ser ut som ormar :-)

Jag såg (på Sussilull's blogg, tror jag det var) en snygg sjal stickad på grova stickor och ett garn som var spunnet av olika garner. Den var supersnygg. Ska bli spännande att se din Shapeshifter!

Linda sa...

Mimmi: Ja, det tycker jag med. :) Men annars kan man ju uttala "tamiller" ganska roligt. ;)

Susilull sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susilull sa...

Kul att du kikade in hos mej, och gillade sjalen med "stora maskor"!
Det var ett roligt snabbprojekt, men ack så stort och tungt att sticka.
Hoppas du kommer på något bra till dina stora stickor - verkligen en bra namnsdagspresent!!

Ha en skön sommar du med!

Manduzana stickar sa...

Haha, det såg verkligen ut som två illrar :)