måndag 29 september 2008

Kräftor kniper sticktid

Hoppas er helg har varit bra! Min helg har inte bjudit på någon stickning alls, men däremot har vi haft en väldigt trevlig kräftskiva och mysigt besök av Johanna från Göteborg. Vi lagade massor av god mat förutom kräftorna och drack god drycker. :) Johanna gjorde en superinsats i söndags när hon hjälpte till att diska... Det blir extremt mycket disk när man är mer än två personer - och jag formligen hatar att diska, därför är jag oändligt tacksam för all hjälp. :) Tre personer diskar snabbare än två!

När vi körde in Johanna till Hässleholm och tåget i söndags smet jag in på Pressbyrån och köpte mig höstnumret av Interweave Knits. Jag köpte mitt första nummer av denna trevliga lilla tidskrift i somras, och jag gillade det verkligen. Höstnumret är trevligt det också, ett par snygga sockor, söta vantar och minst ett par koftor jag blev väldigt förtjust i. Dessutom, i fredags köpte jag en present åt mig själv...


Bilden är lånad från Adlibris.


...Birgitta Forslunds och Åsa Dahlgrens fina bok Stickat och virkat: Vintage på svenska. Den är som en pralin; humoristiska mönster och underbara, underbara bilder. Inspirerande! Men... Det värsta med att bli inspirerad är att mitt heltidsjobb hindrar mig från att sticka så mycket jag vill...

1 kommentar:

Anonym sa...

Heltidsjobb är jobbigt.. Vi borde kunna kombinera våra intressen till något lönsamt. Stickning och spel, hm.. :p