torsdag 11 september 2008

Färgstarkt

Tack vare en blixtsnabb leverans från Sannsticks i Sandviken kan jag nu mysa med några nya härvor.



Härligt handfärgat apelsinorange sockgarn, en härva innehåller 50 gram och jag har två (eftersom jag har två fötter, logiskt!). Ett par sockor i detta garn kommer att kunna pigga upp den dystraste dag.



Mjuk och mysig ullkashmir (70% ull, 30% kashmir) i en fin grön färg, också den handfärgad. Jag beställde två härvor, en innehåller ca 200 meter och väger 25 gram. Fjäderlätt! Dessa kan nog bli en trevlig liten sjal eller halsduk, om inte annat kan jag kanta mig cirkelsjal dem om inte mitt rönnbärsröda Färgkraftgarn skulle räcka till.





Cirkelsjalen ja. Den växer så sakterliga och om bara några få varv ska jag övergå från att sticka slätstickning omväxlande med omslagsvarv till att sticka Zimmermannskt Gull-mönster. Det ska bli kul att se hur sjalen egentligen ser ut, just nu är den mest lik någon sorts nätkasse.

Ni har väl inte missat att höstutgåvan av Knitty är här? Den innehåller många fina mönster, varav några riktigt söta sockor. Allra bäst tycker jag om sockorna Garden Gate. Numera har Knitty även utskriftvänliga mönster - inte en dag försent. Ta en titt!

Inga kommentarer: