tisdag 14 maj 2013

Pälsullspaket

För ungefär en vecka sedan fick jag veta att jag skulle få en härva garn från Saltflingan eftersom jag deltog i hennes utlottning (woohoo!) och idag kom det i min brevlåda (dubbel-woohoo!)!


Kuvert med söt blomma...


...som innehöll ett litet paket med fina snören...


...som Ickx hjälpte mig att öppna!




Däri fanns en underbart fin härva pälsull! (Notera, paketet har varit öppet i ca 3 sekunder när bilden togs, och Ickx lyckades genast fälla lite katthår på härvan. Jag la snabbt ner den i en zip-lockpåse för att förhindra ytterligare besudlan!)


Pälsullen har en vacker djuplila färg (som är väldigt svårfångad med kameran) och kommer från Östergötlands Ullspinneri. Härlig ull med fin glans! Det ska bli kul att hitta något att sticka av detta, tack Saltflingan!

Till sist, en liten bild på min långsamma tröjstickning. Den går framåt, men inte fort. Lyckligtvis är det en trevlig stickning, så jag har inget emot att ägna lite tid tillsammans med den. Nedan syns en bit av den svarta 12 cm långa resårmudden, det korta flerfärgsstickningspartiet som ska vara i midjan samt en del av den grå kroppen. Än återstår en bits grå slätstickning innan det är dags för ärmar och flerfärgsstickat ok.

1 kommentar:

Inger sa...

Jag har några härvor pälsullgarn i olika färger, men än har jag inte kommit till att använda det.