lördag 19 juni 2010

Snart semester

De senaste dagarna har jag harvat på med lövkanten på Molly's sjal och nu börjar jag närma mig slutet. Det är fortfarande ett gäng löv kvar att sticka, men nu kan jag åtminstonde börja se ljuset i tunneln. Sjalen är ju en av de UFO:n som jag deltar i VM-stickningen med, men jag måste erkänna att det inte har blivit särdeles mycket VM-tittande. Men en och annan boll har jag sett rulla och en och annan vuvuzela (eller hur man nu stavar till de där tutorna som låter som en hel armé ilskna bålgetingar) har jag hört ljuda. Jag har dock inte haft oceaner av sticktid, dels har min mentorsklass tagit studenten, dels försöker jag avsluta mitt arbete på jobbet innan semestern och innan jag börjar på nya jobbet till hösten.

Kolla vilka fantastiska blommor jag fått de senaste dagarna!

En röd krukros jag fått från några elever som jag haft i undervisning i tre år...


Ursäkta den något oskarpa bilden, min lill-kamera fungerar inte alltid som den ska.

En gul krukros jag fick från min mentorsklass när de tog studenten i tisdags... (Oj, så roligt det var, men ojoj så jobbigt! Töserna - ja, min mentorsklass bestod bara av tjejer - hade en jätterolig studentdag och jag hoppas att det är riktigt nöjda med den.)


Och tre fina små kryddväxter (salvia, limebasilika och curryört) som jag fått från min snälla kollega Anna...






Curryörten och salvian kommer att bli perfekta i den nya kryddträdgård vi ska gräva under sommaren. Limebasilikan kommer att få bo i växthuset, basilika brukar gilla mycket värme.

Min tid som veckopendlare börjar lida mot sitt slut och det ska bli skönt att slippa slitas mellan två boenden och ständig hemlängtan. Nu ser jag fram emot en härlig semester (men mycket stickning och trädgårdspyssel) innan jag börjar på nya jobbet i augusti. Till sist, ett gäng med heliumballonger från tisdagens student som i väntan på att släppas upp i skyn samlade sig under taket i klassrummet...

Inga kommentarer: