tisdag 1 juni 2010

En stickande furie med fröeufori

Det blir ett bildlöst inlägg idag, men det får lov att gå det med. :)

Jag stickar för tillfället som en liten furie på min segdragna men fina Smörblommetopp. Idag har jag kombinerat stickade med ett par avsnitt av den utomordentliga TV-serien Jeeves & Wooster på DVD. Mycket mysigt! Jag vill gärna kunna använda min topp snart, så det gäller att sticka på flitigt.

Igår var det mycket gurka här! Det kanske låter lite knäppt, men är fullständigt logiskt. Jag skolade nämligen om mina växthusgurkplantor, sådde västeråsgurkfrön, minigurkfrön, vattenmelonfrön och pumpafrön. :) Kanske borde melonerna ha såtts lite tidigare, men den här typen av växter brukar växa så himla fort att man inte hinner med och så sitter man där med gigantiska plantor innan man kan plantera ut dem.

Nu längtar jag så tills det är semester så att jag kan skrota runt i min trädgård mest hela dagarna. Förra helgen fortsatte vi vårt grävande av köksträdgården och blev nästan färdiga. Dessutom passade vi på att så persilja, dill, rädisa, sömntuta, ringblomma och slingerkrasse i de delar som är klara. Till helgen ska en bädd till grävas, samt att den stora bädden samt pallkragarna ska förstärkas med lite kogödsel innan jag går lös och sår där. Fröeufori! :)

Inga kommentarer: