lördag 5 september 2009

Lördagsmys

Lördagar är bra dagar och den här lördagen är inget undantag. Vi var en sväng in till Kristianstad och strosade runt lite. Vi hade glömt att det var Kristianstads Bokfestival den här helgen, så det var en trevlig överraskning. De flesta bokstånd packade dock ihop ganska fort eftersom det kom korta men intensiva regnskurar med jämna mellanrum. Böcker och regn går som bekant inte så bra ihop. Vi sökte skydd inne på Bokia och spanade på fina böcker en lång stund. :) Något bokinköp blev det inte (förunderligt men bra, vi har nästan 3000 böcker att härbergera redan), men vi köpte lite gott, mörkrostat kaffe (Inferno från Kahls), nya hängslen till Ola, en ny TV-kanna och lite garn till mig (på Helylle).



Min uppifrånånerkofta i babyalpaka (Manu) behöver lite mer garn, vi får se hur långt dessa två härvor räcker. Kanske måste jag köpa en tredje också, men det får vi ta senare i så fall. Jag tror att jag bara visat en bild på koftan här på bloggen, (och det var precis när jag börjat på den) men den bli jättefin och supermjuk. Nu har jag hunnit en bra bit nedanför bysten och velar över hur lång jag vill att den ska bli.



Och så blev det två små fina nystan Merino Extra Fine från Garnstudio. De ska bli finfina flätor i Knyttprojekt D.2. :) Färgen är något varmare i verkligheten, blixten i kameran gjorde den lite kallare.

Även den här arbetsveckan har varit mördande tröttsam, men jag har piggat upp mig på kvällarna genom att öva nålbindning. Jag har inte nålbundit något vettigt än, men det har blivit lite småprover.



Tummetotten och lillsnutten... ;) Jag ser fram emot att försöka ge mig på en vante eller halvvante. Det var inte så svårt som jag trodde att nålbinda efter att ha ögnat igenom bilderna i boken (se förrförra inlägget), men det tar alltid tid att få in snitsen i nya tekniker. Men roligt är det och fint blir det.

Inga kommentarer: