torsdag 2 april 2009

Gul början på april



Blev ni lurade igår? Jag tror inte jag åkte på någon lurighet, men å andra sidan kanske det var så sofistikerat att jag inte märkte det. I både igår och idag har jag varit enormt trött och haft ont i huvudet, kan det vara allt solsken månne?

Idag bjuder jag på en forsythiabild, mest för att pigga upp mig själv lite grann. Den har inte börjat blomma än, men såhär fin var vår forsythiahäck i Köpingsvik förra våren. Vi har en jätteforsythia i Venestad också, samt ett gäng små skott som jag tog från buskarna i Köpingsvik. Det finns något väldigt tillfredställande i att "tillverka" egna buskar och perenner!

Annars längtar mest till påsk och påsklov nu. Jag behöver sannerligen lite lugn och ro... Undrar om jag vet var mitt påskpynt är, eller om det har förkommit i flytten förra sommaren? :)

Inga kommentarer: