onsdag 28 januari 2009

18 mil till nästa nystan

Jag har stickat en bra bit på min holkärmsjumper Anna från boken Stickat och virkat - Vintage på svenska ikväll och för en stund sedan tog nystanet slut. Var är då nästa nystan? Jo, i Venestad, 18 mil härifrån! :) Bra planering, Linda, nu får du vänta till helgen med att fortsätta sticka tröja! Anna är nu ett bakstycke och ett fjärdedels framstycke, så det går framåt sakta men säkert. Det är ju inga ärmar som ska stickas, utan när framstycket är klart ska hela härligheten sys ihop och så ska det stickas kanter kring ärmhålen och kring halslinningen. Det kommer att bli fint. Ni får se någon annan dag, just nu ligger Anna nedstoppad i min stickväska och bidar sin tid.

Jag har shoppat en massa kläder idag; två par jeans, två toppar (en till halva reapriset - 47,50 kr!), ett skärp samt en vårjacka (också den till halva reapriset - 149,50 kr!!!). Jackan matchar perfekt till Malabrigogarnet från förra inlägget, så nu ska jag bara hitta det perfekta mönstret. Jag är lite sugen på att sticka en Laminaria, men sen finns det ju en myriad med andra sjalmönster som jag också gillar. (Och dessutom tror jag inte att Malbrigogarnet räcker till den större varianten av Laminaria som jag helst vill sticka, men en härva räcker absolut till den lite mindre som inte är ful den heller!) Svåååra, svåååra beslut... :)

1 kommentar:

Emmas dagar sa...

Jag har en utmaning och en utmärkelse till dig!