måndag 6 oktober 2008

En trött liten hjärna...

Kära hjärtanes, vad trött jag är just nu... Det är full fart på jobbet hela tiden och jag hinner inte med att ta det lugnt hemma och göra mysiga saker. Visst är det kul att ha saker att göra, men jag är inte den sortens person som kräver konstant stimulans för att inte ha tråkigt. Att ha tråkigt är snarare en katalysator för att vara kreativ och komma på roliga saker, tycker jag. En biolog skulle väl förmodligen vara mer krass, och påstå att hjärnan börjar hallucinera när den inte stimuleras tillräckligt... Vad det än kallas skulle jag vilja ha mer lugn och ro, mindre jobb och mindre folk som sliter i mig hela tiden och vill att jag ska jobba mer, jobba över, göra mer... Jag får försöka hålla ut ett litet tag till, om några veckor är det höstlov för ungarna och ett par dagars extra ledigt för mig.

När man är trött är det trevligt att ha en stickning att pyssla med (även om jag blir frustrerad för att jag inte kommer så långt som jag vill eftersom jag är så trött - ser ni samma cirkelformade dilemma som jag gör?!) och på sista tiden har jag mest stickat på mina Spring Forward-sockor. Oj, vad jag gillar dem! Färgen är helt galen - det är verkligen inte en färg som passar min rödhåriga bleka hy, men vad gör det när man har dem på fötterna?! - och den är härligt höstig. Sockorna blir sköna och är busenkla att sticka. Till och med min trötta lilla gråa hjärna klarar det utan att göra fel... :)


Jag var till och med så trött när jag tog bilden att jag inte pallade arrangera den snyggt, och nu är jag för lat för att ta en ny, så håll till godo... (Den bruna bakgrunden är påslakanet på mitt täcke...)

Nu har jag sannerligen fått tillfälle att beklaga mig över hur trött jag är, och har du orkat läsa ända hit har du varit duktig. Nu ska jag inte gnälla mer, i alla fall inte i det här inlägget. ;)

Helgen bjöd på en lördag med underbart höstväder och vi gav oss ut för att gräva oss (ytterligare) en rabatt. På söndagen regnade det småspik, men vi slutförde ändå rabatten. (Skulle det inte varit så förbenat blött i söndags hade ni fått se bilder på även detta, men jag var rädd att min kamera skulle drunkna om jag tog med den ut.) Ena halvan av rabatten har vit spetsmössa som bas och tut-i-lurar tillsammans med höstanemon, skugglilja och stjärnflocka och i den andra halvan flankeras en liten japansk blodlönn av ett par sorters ormbunkar, daggkåpor, en liten björnört, ett par ålandsrötter och massor av hjärtbergenia. Ni får tro mitt ord att det kommer att bli grymt snyggt nästa sommar! :)

Inga kommentarer: