onsdag 22 oktober 2008

Dags att packa pyssel i påse

Bara två arbetsdagar kvar och sen är det helg. Efter helgen är det bara två arbetsdagar (utan elever) och sedan några extra dagars ledighet (=höstlov!). Det är jag nästan beredd att tacka högre makter för! Jag är grymt trött (men kan inte sova) och situationen på jobbet är klart stressig för tillfället. Min lilla hjärna försvarar sig genom att glömma saker hela tiden, till min förargelse. :) Det är sannerligen dags för lite vila!

Ikväll vilar jag mig genom att sticka lite på min hemlisstickning och fundera på vad jag ska packa inför nästa veckas torpvistelse. Jag funderar på att ta med mig cirkelsjalen för tvättning och utnålning, och jag har även hittat mitt så kallade hemliga lingarnsprojekt färdigstickat i en påse. Det kräver också tvätt och utnålning innan det kan slutföras. Och så har jag ju mitt lilla får Shaun som ännu inte är monterad. Pysselpackpåsen ser ju ut att fyllas snabbt i alla fall!

1 kommentar:

Emmas dagar sa...

Vad härlig din rönnbärssjal blev!

Heavens hand är faktiskt ganska mjukt. Mjukare än jag väntat mig. Jag ser fram emot att få sticka min kofta men har en del annat att avsluta först.

Härligt med höstlov. Jag har lov från mina lärartimmar, men fritids är ju öppet... Men jag har förhandlat mig till ledig torsdag och fredag så nästa helg blir lång!