söndag 12 oktober 2008

Blobbig sjal

De galet gula sockorna från förra inlägget var ju min så kallade tröststickning eftersom varven var så långa på min cirkelsjal och det var lite synd om mig bara därför. Jag blev färdig med sockorna i lördags, och sen dess har jag duktigt stickat cirkelsjal. Nu känns den till och med riktigt rolig igen!



Sjalen ser ut som en stor blobb, men förhoppningsvis kommer den att ser mer normal ut när den blir avmaskad. :) Jag hyser gott hopp om det... Nystanet börjar se lite tanigt ut, men jag kör vidare med mönsterstickning så långt det räcker. Det kommer att bli en rätstickad kant runt, men till detta har jag ett annat trivsamt litet garn jag tänkte använda.

Igår passade jag på att mäta Hampus lite inför kommande julklappsstickningar. Om jag stickar något som är större än vad han är nu så bör han kunna ha det om ett par månader... Hoppas jag. Han växer som ogräs. :)



Nu har han fått tänder också. De är vassa små rackare...

Inga kommentarer: