tisdag 17 juni 2008

Två fötter kräver två sockor

Semester och stickmoralen är på topp! :) Jag försöker flitigt avsluta allt jag påbörjat men inte lyckats göra klart under den slitiga våren. Därför har jag ikväll djärvt konstaterat att Ola faktiskt har två fina fötter och behöver två Uptown Boot Socks. Sedan typ mars har han bara haft en, men nu har han en och en sjättedels...



Än så länge är sockan bara en mudd och en mönsterrapport lång, men det känns bra att ha börjat. Mönstret till Uptown Boot Socks kommer ur boken "Favorite Socks - 25 Timeless Designs from Interweave". Det är en mycket trevlig och inspirerande bok med mönster som tidigare varit publicerade i Interweave Knits. Den första Uptown-sockan var en passforms-succé på Olas ena fot och jag har stora förhoppningar på att den andra ska vara lika perfekt! ;)
Garnet är mörkgrått Fabel från Garnstudio inköpt på Helylle i Kristianstad. Det är ett prisvärt och lättstickat garn - uppstickat blir det slätt, fluffigt och mjukt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu la jag till dig på bloggkoll :p Du hamnade i kategorin Inredning, design och trädgård. Annars bara missar jag inlägg och det är tråkigt. :D