måndag 2 juni 2008

Titta på Leila!

I eftermiddags tvättade jag upp och nålade ut Fågelögat på gästsängen. Jag har varit in och klappat den ett par gånger, mönstret ser härligt ut i brutalt utsträckt läge. Det känns skönt att snart vara klar med den, sjalen har varit som en lång och ibland rätt seg följetong. Jag ska ta och ladda batterierna till kameran också så kan jag bjuda på en sjalmodellingbild imorgon. Kameran ja, den la av så fort den kom innanför grindarna på Ölands Djurpark i lördags förmiddag. Högst oschysst av den, men den skyller på att jag är en dålig kameraägarinna som inte tar hand om den som jag borde och ger den ström... :)

Ölands Djurpark... Det var ett trevligt besök i mycket trevligt sällskap, även om jag tycker att djurparker som fenomen är lite läskigt med alla instängda djur. (Förmodligen har jag läst för mycket Liftarens Guide till Galaxen - är det vi människor som är försöksdjuren, eller är kanske obehagskänslan bara vanlig paranoia?!) ;) Hursomhelst var det var jättekul att träffa alla (släktingarna, inte djuren) och Christel hade ordnat allt perfekt. Tack snälla Christel för allt! :)

Under tiden sjalen låg i blöt fortsatte jag stickandet på mina Slippery Socks, och jag har fortsatt knåpa på dem under kvällens gång. Som jag skrev i mitt förra inlägg: dessa sockor tar tid att sticka men blir fullkomligt underbara.

Ett litet TV-tips: Leila Khaled - Flygkapare som sänds på SVT1 just i skrivandets stund. Har ni inte sett den - spring till TV-apparaten. Hinner du inte fram, se en repris eller köp DVD:n. Detta är en riktigtriktigt bra dokumentär, en viktig dokumentär, väldigt långt från all vanlig skit som sänds på TV. Se!!!

Inga kommentarer: