söndag 29 juni 2008

Bland kartongerna

Flyttpackandet fortskrider och det bli stökigare och stökigare i huset. För tillfället har vi packat ner större delen av alla rum, dock ligger det en del saker kvar som ska packas, slängas, kollas, sorteras osv., innan de hittar sin väg ner i flyttkartonger. Jag önskar jag just nu skulle kunna zappa fram mig själv i tiden till ungefär måndag nästnästa vecka när det mesta ska vara färdigflyttat. :) Gigantflyttlasset går nästa lördag när Jörgen, Jens och stora bilen kommer. Det ska bli kul att plocka upp och inreda, men först ska sakerna på plats och det är lite segt eftersom nya lägenheten ligger tre trappor upp utan hiss. Men, det påstås att det ska vara nyttigt med motion.

Nu har jag bara ett pågående stickprojekt, och det är mitt hemliga lingarnsprojekt. Jag stickar vidare på det medan jag längtar efter att få börja på mina Cloversockor (garnet är nedpackat i en förseglad låda, så jag måste hålla mig tills det är uppackat för att börja på dem) och jag vill gärna sticka en kofta/tröja/axelvärmare av något slag, men det blir nog något för framtiden. Just nu är det kartonger, tidningspapper och sopsäcker som gäller för mig... :)

Inga kommentarer: