söndag 8 mars 2015

Poetkoftan får en ärm

Min Poetkofta har legat orörd länge (så länge att katterna sovit på den vid ett par tillfällen, så ja, de vita fläckarna på garnet är katthår), men igår tog jag tag i den igen och plockade upp maskor till en ärm. Jag har bara ärmarna kvar att sticka nämligen, och min erfarenhet av ärmar är att de tar längre tid att sticka än vad en först tror. För att peppa mig själv lite att sticka ärmarna fortfortfort (jag vill bli klar med den här koftan nu!) tänkte jag fotografera hur ärmstickningen fortskrider lite då och då.



Den här bilden tog jag tidigare idag, och de få centimeterna som jag då hade stickat på första ärmen stickade jag igår kväll. Numer är första ärmen 20 cm lång (utan att egentligen ha haft väldigt mycket sticktid idag), så ärmarna kommer kanske inte att ta så lång tid att sticka som jag först tänkt mig. Och nej, katthåret på garnet och stickningen är ingen fara för koftans framtid. Lite klisterroller och sedan är håret borta, eller rättare sagt det är borta ända tills en katt får för sig sova på koftan igen. Stickade ytor är ju liksom oemotståndliga för de där små pälsbollarna...

Inga kommentarer: