onsdag 4 juni 2014

Modernt blandband

Har beställt kokosknappar från Garnkorgen till min Flowing Lines-tröja! Wooohoo! Det kommer att bli mycket bra. Ikväll stickar jag sockor och så gör vi blandlistor på Spotify, vilket är nästan lika mycket på allvar som sammanställandet av ett välmixat blandband en gång var. Blandband kunde användas till allt, och det var den perfekta presenten när det begav sig. När en av mina elever frågade mig för ett par år sedan vad hon skulle ge sin pojkvän på alla hjärtans dag föreslog jag (utan att tänka) ett blandband. Jag kan ju säga att hon tyckte själva idén var utmärkt, men att medielagringskonceptet var lite föråldrat... :) Oavsett, om ni vill läsa en bra bok om vikten av låtval på blandband kan jag rekommendera Nick Hornby's High Fidelity. Nu ska jag försöka ta mig i säng, för imorgon väntar ytterligare en lång dag av pendling. Normalt sett har jag lång restid varje dag, men den här veckan har resandet tagit längre tid än vanligt eftersom de SEKO-anslutna tågvärdarna och lokförarna har gått ut i strejk mot Veolias fulstreck och inga Öresundståg går. Jag stöttar verkligen tågpersonalen i kampen för bättre anställnings- och arbetsvillkor, men det är asdrygt att åka extra långsamma och överfulla Pågatågsavgångar när man som jag är tvungen att resa varje vardag då det förlänger min restid med ett par timmar per dag. Men, det är bara att härda ut, eftersom det är för en god sak - solidaritet.

2 kommentarer:

Blenda sa...

Du har rätt, det är viktigt det där med solidaritet.

(Mina blandband bestod oftast av låtar inspelade från radion, särskilt Tracks, eller stavades det Trax kanske... och var man inte riktigt med, så fick man inte så snygga övergångar mellan låtarna!:-D)

annasaviga sa...

Lång restid = mycket tid till pendlingstickning (om det inte är knökfullt, då kan det var svårt att sticka tycker jag).