måndag 19 november 2012

Ny måndag, ny vecka

Ny måndag, ny vecka - fortsätter det i den här takten kommer det att vara jul fortare än kvickt! :) Det passar mig utmärkt, för det ska bli så himla mysigt med lite julledighet. Innan dess har jag 1½ julklappsprojekt kvar att avsluta, men det känns bara kul och inte stressigt alls. (Det är en väldigt ovanlig känsla för mig när det gäller julklappsstickningar, jag är känd för att ge bort inslagna, pågående stickningar och nystan till sådant jag inte hunnit sticka klart.) :)

Idag har jag varit på skolbio med mina elever, det är nämligen Antirasistiska Filmdagar i Malmö den här veckan och de har massor av intressanta filmvisningar för skolklasser, i år på temat "social ojämlikhet". Vi såg Medan vi faller (eller La Haine som den heter på originalspråket franska); väldigt, väldigt bra. ARF har inte bara skolarrangemang, utan även ett fint program för allmänheten. Passa på att gå dit om du bor i närheten!

Jag får även passa på att göra lite reklam för ett par bloggutlottningar jag deltar i; hos Maria kan man vinna en söt anteckningsbok för recept om man beskriver sin fantasiparasit och hos Fröken C ett par helt ljuvliga vantar eller en fin Citronsjal med anledning av hennes 5-årsjubileum som bloggare. Var med och tävla du också!

Inga kommentarer: