måndag 30 januari 2012

Amaryllismys



Amaryllisarna är billiga såhär års, jag har köpt flera som är i otakt med juletiden men lika fina för det. Något som inte är billigt än, men som jag köper ändå, är tulpaner. Då är det vår! Även fast det just för tillfället är kallare än på hela vintern, och dessutom ligger det snö även här i södra Sverige.

Man skulle ju kunna tro att att kylan och amaryllisarna och vårhoppet skulle göra mig extra stickinspirerad, och det är kanske sant för jag har massor av stickiga idéer. Så är inte fallet för jag är väldigt trött och vintersliten för tillfället, så så mycket stickat blir det inte. Sockan från förra inlägget är fortfarande inte klar, dock är det bara tån kvar. Men, om någon vecka till (med nuvarande stickhastighet!) borde jag väl ha ett par nya sockor... :) Jag räknar dock med att geisten ska återvända inom kort, det kändes bättre redan idag när jag gick till biblioteket med mina elever kl. 15:30 och solen fortfarande sken! Fantastiskt skönt med lite ljus, även fast det är kallt. Woohoo!

Något som absolut höjer stickinspirationen är att Garntrollet stickat mina basvantar. Det har Stick-Kickar/Juliusdotter också, och hon har dessutom produktutvecklat dem med snygga flätor. Och så har hon stickat Twistmuddarna också... (Det har Garngumman också gjort, dock har hon inte lagt upp någon bild ännu.) :) Det är kul att se att mina små hemknåpade mönster fungerar att följa även för andra.

1 kommentar:

Garntrollet sa...

Jag älskar amaryllisar! Tyvärr övervattnade jag den enda vi hade under jul/nyår. Jag kunde inte begripa varifrån alla blomflugor kom, tills jag insåg att "ryllis-knölen" hade blivit en barnkammare för små flyfän :-(

Jag var ute och gick i skogen igår med Vantarna på mig. De var supervarma. Och det var så vackert med snön som verkligen gnistrade i solskenet. Tyvärr låg kameran kvar hemma.