söndag 24 oktober 2010

Vinterns första

Evelinas mössa är färdigstickad och tvättad! Den ligger på tork sen igår kväll, det tar en stund för dubbla lager Eskimo att torka... :) Jag vänder den med jämna mellanrum (även ut-och-in) för att den ska bli torr snabbare. Så fort den återtagit torrt format blir det fotografering och bloggning, och sedan iväg norrut med snigelpost. :)

Eftersom ett projekt är klart betyder det att man får börja på ett nytt! Jag stickar ytterligare en mössa, den här gången åt mig själv. I våras köpte jag ett par nystan Heavens Hand på Umbra i Växjö, och det ena av dessa ska nu bli Stickfrossa-Annas Level2-mössa. Superenkel men rolig stickning med ett riktigt sött resultat!



Tja, särdeles sött är det väl inte på bilden, men det är inte helt enkelt att fotografera mörkbrunt i ett ganska mörkt kök vid 22-snåret i slutet av oktober...



Vintersäsongen har börjat på allvar här i Skåne. Det snöade natten mellan onsdag och torsdag, och var så kallt att snön låg kvar på sina ställen ända till lördag förmiddag. Därefter började det regna och snön försvann snabbt, men bortsett från att jag hade lite problem med att ta mig till jobbet på torsdag morgon (det var så halt att vi inte vågade åka innan saltbilen varit förbi eftersom vi fortfarande har sommardäck på), var det ganska mysigt med första snön. (Och med tanke på bilden; nu vet ni våra soptunnor ser ut också, och det i snöskrud!) ;)

2 kommentarer:

boboviking sa...

hjälm

Linda sa...

Bidrar du med julklappstips, älskling?! :)