lördag 9 oktober 2010

Ännu inget avslutat, men nytt påbörjat...

Nejdå, jag har inte glömt bort att jag har en blogg, och jag har inte slutat sticka. :)

Jag har senaste dagarna stickat parallellt på de sista evighetslånga varven på min Buttercup samtidigt som jag har stickat provlappar i dubbelstickning för att öva tekniken. Dubbelstickning är väldigt roligt, men det tog ett tag innan jag lärde mig att hålla det bakre garnet rätt. En jättebra blogg med tips, trix och inspiration om dubbelstickning som jag har hittat heter just Dubbelstickning KAL. :) Var annars?! Katrina som har bloggen har gjort en egen alldeles utmärkt instruktionsfilm om dubbelstickning och superfina inspirerande mönster. Ta en kik om du är intresserad. Jag är inte med och KAL:ar, men ju mer jag har övat desto mer sugen har jag blivit på det.

Nu har jag börjat på mitt egentliga dubbelstickningsprojekt, Evelinas mössa sin stickas efter måtten på den här mössan. Det var helt klart dags, för enligt egen utsaga fryser hon. :) Bilder på detta kommer nog ikväll jag har hunnit lite längre. Jag får nämligen lite resesticktid idag, för vi ska åka till Åby på ettårskalas. Trots att jag inte stickat något till de två ettåringarna (tvillingar), så tror jag det blir mysigt ändå. :)

2 kommentarer:

boboviking sa...

Em hjälm

Linda sa...

Mmm, älskling, hjälmar är fina! :)