lördag 30 augusti 2014

Planerar nästa projekt

Veckans pendelstickning summeras i ett sockskaft och en halv häl. Det är Olas sk. sobra sockor som är på gång, och jag har pendelstickat fyra dagar av fem i veckan. Nu i helgen fuskar jag och stickar lite på dem ändå, även fast jag inte åker tåg. :) Under tiden planerar jag mitt nästa projekt... Jag har ett par idéer på julklappsstickningar, men de kräver ytterligare lite eftertanke och framförallt lite mönsterkoll innan de kan omsättas i praktiken, men jag är jättesugen på att börja på en kofta till mig själv. Jag har fem härvor tvåtrådig ull från Kampes, som jag fick i julklapp av Mimmi förra året, och de ligger bra till för att omvandlas till en kofta. Jag har funderat både på en Emelie och på en Poetkofta (från boken Älskade kofta), men jag tror att jag är mest sugen på en Poetkofta, men i något modifierad variant. Jag får klura på det där... :)

1 kommentar:

Emmas dagar sa...

Poetkoftan har jag också ganska högt i min planeringslista! Tänker mig grå Kampesgarn...