söndag 10 augusti 2014

Ett halvt par sockor

Den första av mina Conwy-sockor är färdigstickad! Jag har stickat på den lite då och då hemma, men mest på tåget sen den 1/8 när min semester tog slut. Nu återstår att göra en kompis till den, och det är något jag ser fram emot för det här var trevlig stickning. Garnet, Schoppelwolles Admiral, är dessutom trevligt "stunsigt" och fyller upp bra. Färgen är toksnygg, men omöjlig att fotografera.



Fördelen med att ha en ohyvlad vedbodsdörr är att jag kan haka fast stickat på den, i sann flanellografanda. :)

3 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Flanellograf - en tingest som lätt faller i glömska.:-)
Fina sockor var det ju också, amiralgarnet är ett favoritgarn när det kommer till sockstickning.

annasaviga sa...

Inte testat det garnet, men skall ha det i minnet inför kommande projekt. Supersnygg färg!

Sunna sa...

underbar färg på riktiga gladsockar, njöt av dina bilder i tidigare inlägg, får nog ta och styra husbilen för att upptäcka skåne