måndag 17 februari 2014

Doozrarnas sticksång

Kommer ni ihåg det gamla barnprogrammet Fragglarna? Jag älskade det när det gick på 80-talet, och framförallt älskade jag de små gröna filurerna som byggde byggnader av rädismjöl som fragglarna åt upp hela tiden. Fragglarna var ett roligt och fantasifullt program (och lite lagom skrämmande och sorgligt ibland), med mycket musik. Ett inslag som jag helt hade glömt var att de söta små doozrarna även gillade att sticka... Lyssna här, doozrarnas sticksång!



Gulligt, eller hur? :) Själv gick jag så långt i min doozerfanatism som barn att jag slutade kalla min pappa för pappa och började kalla honom för Dosen istället. Ska jag vara riktigt ärlig så var han faktiskt ganska lik en doozer, även om han lyckligtvis inte var grön. ;)

1 kommentar:

Evelina sa...

Det jag minns av din far var "hej Heinz"