lördag 25 januari 2014

Spinner igen

Vintern håller i sig med minusgrader och snö, och mer snö är utlovat. Förhoppningsvis blir detta en kort, väldigt skånsk vinter, och då kommer det hela att vara över till slutet av februari. Jag känner inte för vinter alls i år, utan längtar till våren och ljuset. Jag vill gräva i trädgården, laga växthuset, sätta upp mitt nya staket och så frön!

Igår plockade jag fram min slända igen, efter en lång paus. Det var en dum paus, för jisses, vad roligt det är att spinna! Jag börjar få bra kläm på det hela nu, tycker jag, även om det fortfarande får lite "ojämnhetsfnurror" här och var. Men, det ska väl synas att det är hemgjort, tänker jag! Jag spinner fortfarande spelsauullen som jag påbörjade i somras, men så fort den är uppspunnen ska jag beställa lite mer ull. Jag är toksugen på att beställa från Solkustens Spinnverkstad, de har så fin naturfärgad ull som säljs kardad. Och så finns det ju Österlen Alpacka också för extra flufflyx! :)

1 kommentar:

Manduzana stickar sa...

Ojämnhetsfnurror tillhör ju liksom handspunnet garn :)