fredag 3 januari 2014

Ny titel

Från och med idag kan jag även titulera mig designer, för det är det man kallas när man har lagt in sina egenihoptåtade stickbeskrivningar på Ravelry. Kanske något för CV:t? ;) Nja, i min professionella bransch (utbildning av unga vuxna i gymnasieåldern) så räknas tyvärr inte stickdesign som någon merit av arbetsgivarna, även om ungarna själva kan tycka det både är intressant och roligt med stickning. Jag har inte gjort några nedladdningsbara snajdiga dokument att ladda upp på Ravelry, utan jag har bara länkat mina beskrivningar via bloggen till Ravelry så att de blir sökbara där.

Efter att jag knåpat klart med mönstren såg vi på På Spåret på SVT. Vi kör alltid lite egentävlan här hemma mot paren som tävlar i TV, och den här veckan är nog den här säsongens sämsta insats från lag Venestad. Det gick så dåligt att vi till och med glömde poängen... Vi får hoppas på en starkare insats nästa vecka!

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Tyckte det var knepiga frågor idag. Kunde inte mycket.

Kattis sa...

Även här gick det ikväll inget vidare, även här...

annasaviga sa...

Att vara stickdesigner är ju en stor merit, iaf om man frågar mig. För mig gick det skapligt i på spåret (det brukar det inte göra) och jag var nästan lite stolt över mig själv.

Anna sa...

Man får gratulera! Men visst borde arbetsgivare se sådan kunskap som meriterande. En person som stickar och designar stickmodeller visar tydligt att han/hon har tålamod, är strukturerad och avslutar saker samt kan skriva begripliga instruktioner på facksspråk ;-)

Gott nytt år förresten!



Otaliga projekt sa...

Grattis! Jag tycker att det är stort och att du visst ska kalla dig designer. Ska kvista in på en gång och kolla.