söndag 9 juni 2013

Varför stickar vi överallt?

Det är inte ofta jag läser sportnyheter (är sk. sportanalfabet), men den här artikeln där en en sportreporter fascineras av att en kvinna stickade under en spännande fotbollsmatch är verkligen en krock mellan olika världar. Sportfånarnas tro på att sporten är det mest intressanta av allt i hela universum och sticknördarnas förmåga att alltid, alltid släpa med sig sin stickning överallt eftersom det alltid finns tillfälle att sticka lite. :) Roligt hursom!

2 kommentarer:

Inger sa...

Ja du, det kan man undra. Verkar som om de sett ett UFO och då menar jag originalet.

Ulricha sa...

Jag halvsåg en "dokumentär" om träning igår och en av deltagarnas värsta mardröm var att bli så skadad att hon aldrig mer kunde träna (löpa). Och så sade hon: "vad ska jag då göra... knyppla?" Med ett lite hånfullt skratt. Och jag tänkte jaha, kan man inte handarbeta och löpträna. Självklart gör jag inte båda sakerna samtidigt men jag springer flera mil i veckan och stickar/pysslar. Vissa är så enkelspåriga att man dånar :-)

Nu har jah fotograferat de tuppar som jag tyckte såg ut som sussex-varianter. Lite pinsamt att stå och fotografera höns vid husstaketet, precis som jag aldrig sett ett fjäderfä förr :-) Kanske kan du ta en titt och se om du ser vilka raser de är (när du har tid!), jag ska försöka flytta över bilderna från mobilen senare i veckan.

Ha en fin sommarvecka. Vi sprang under ett åskväder i söndags, jag var så rädd att jag grät :-) Blixt och dunder kom exakt samtidigt och fy vad läskigt det var :-)