söndag 30 juni 2013

Namnsdagssockorna

Garnet till Namnsdagssockorna fick jag av Mimmi på min namnsdag den 20/6, och idag värmer ett par nystickade sockor mina fötter. (Det behövs tjocka ullsockor idag, det har pendlat mellan 11-14 plusgrader och regnat konstant.)


Det luddiga du ser i bakgrunden är Ickx...



Ickx i fokus!


Sticknördfakta:
Det är stora likheter mellan Namnsdagssockorna och Himmelsskyarsockorna i tillvägagångssättet. Enda skillnaden är att Namnsdagssockorna är stickade i en annan färgställning (15102), har tre centimeter längre skaft och har de sista 10 cm på skaftet slätstickat istället för resår stickat. För ytterligare sticknördfakta, se Himmelsskyarsockorna.

Förresten, i bokhandeln häromdagen hittade jag den perfekta nyckelringen, kolla bara!


Nu har jag den snyggaste nyckelknippan i hela nordöstra Skåne! :)

1 kommentar:

Ulricha sa...

Vilka fina raggisar! Gillar färgerna. Jag snålade och köpte klassiskt raggsocksspräckligt garn och inte print.... vad jag ångrar mig när jag ser dina fina.

En katt gör sig alltid bra på bild. Speciellt om den är så stilig som Ickx.