söndag 12 augusti 2012

Stickning med sällskap

Om man lämnar sin tröjstickning, sin sax och ett litet gäng med rundstickor i fåtöljen kan de få sällskap...



Ickx vill gärna närstudera stickning, och provsover den därför. Bilden är galet underexponerad och suddig, men så blir det när det är mörkt. :) Stickningen ifråga är min glesstickade bomullströja i Garnstudios Paris. Den artar sig finfint, jag har separerat ärmarna från kroppen nu och stickar på neråt. Det bör tilläggas att stickningen räddades undan kattkontakt (dvs svår nedfluffning, klor och tänder) strax efter att bilden togs, och inga stickningar (eller katter) skadades i förfarandet. ;)



Vi har kunnat skörda lite av det vi sådda i våras, här ses vitgurka och bondbönor. Bondbönorna är redan uppätna (mums!), de är delikata lättkokta. Vitgurkan ska läggas in i ättikslag, men jag tror att vi ska låta den ligga i saltvatten först. De blir godare då.

I trädgården börjar höstblomningen komma igång nu. Strålrudbeckiorna har precis börjat slå ut sina kronblad. Jag gillar verkligen rudbeckior!

2 kommentarer:

Frida sa...

Rudbeckior är en av mina favoriter med! :)

Ulricha sa...

Katter är bästa stickhjälpen (stickstjälpen?)! :-) Vår katting får inte ligga på några stickningar...

Vad härligt med egenodlade grönsaker. Vi har i alla fall äntligen köpt en salladsslunga, jag tror att det var här på din blogg jag såg att ni hade en. Jisse vad trevligt det är att äta sallad utan medföljande 2-liter-vatten! :-)